Friday, April 15, 2005

unexpected but fortunate events

Dekat2 nak kawin nie...tak ku sangka kereta satria kesayanganku dijual...banyak peristiwa2 penting yg telah berlaku time tue...my ups and downs...susah senang aku...sumernyer ngan keta tue....actually keta tue a gift from my parents(a gift pun diorang just tolong bayarkan downpayment ajer laa...but very2 grateful...thanx mummy and ayah) for a start...mak aku cakap this is harta pertama aku...pemberian diorang utk aku memulakan hidup aku lepas aku abis blaja...it was at a year 2002...lebih kurang 2 tahun lebih jugak laa aku pakai keta nie...pastu tetiba 2-3 minggu yang lepas, ayah aku bagitahu aku yg ader kawan dier nak beli keta satria aku utk anak dier...so..memula aku fikir jugak...ader laa dalam 2-3 hari jugak...aku mintak pendapat tunang aku...mak aku...ayah aku..last last aku decide jual ajer laaa...ehehehehe...nak dipendekkan ceritanya...beberapa hari lepas tue aku pun pegi laa mencari bakal pengganti kereta satria aku...finally i've decided to buy proton gen2...aku pegi proton edar at federal highway tue...jumper sedara aku...trus confirm...bayar trus downpayment...then lebih kurang seminggu jugak aku nunggu keta nie...dalam seminggu tue jugak aku termenung meratapi other part of me(my satria)...aku just tatau nak cakap perasaan aku camner...happy pun ader...sedih pun ader..yerlaa kan...keta satria tue kan permulaan idup aku...tapi takperlah...dah rezeki...aku terima dengan hati yg terbuka luas sangat2....semalam confirm keta aku keluar..so aku ngan bespren aku iqwan pegi ler mengambil keta tue...dah settle everything kitorang blah...aku pegi semarak amik tunang aku utk merasmikan harta aku ngan anne...dier pun happy jugak...time drive tue aku rasa-rasa cam tak percaya ajer...btul ker aku drive keta baru nie..cam tak percaya ajer...anyway...its a gift from god for both of us(me and anne).....alhamdulillah...

1 Comments:

Blogger Mama Aleeya said...

rasa syukur sgt2.....

4:26 PM  

Post a Comment

<< Home