Wednesday, June 15, 2005

ntah aper ntah tajuk dier...

we meet again younglings....muehehehehehe....setelah sekian lama aku mendiamkan idea and ketandusan idea..ari nie aku adakan jugak idea aku..itupun sbb smalam bini aku tanya aku camnie "b, tak upload lagik ker blog b tue...lama dah tak update tau"...so aku pun buatkan jugak atas permintaan bini aku...ooppss...wait a minute..bini?...muehehehehehe...aku dah kawin..dah jadik laki orang...eheheheeh...memula tue rasa cam terawang2 jugak otak aku nie...ehehehehehe..

15hb aritu laa...tarikh keramat aku....hari keramat...keramat...dato' keramat...mueheheheheh....aku menikah...aku ngan family aku bertolak dari rumah aku kat salak tinggi dalam kol 7.30...time tue ader lebih kurang 5 bijik kereta ikut...pagi tue cam rasa lain ajer..aku rasa cam bestt ajer...jalan pun tak jam...lori pun kurang...ermmm..cam...tuhan tue memudahkan kami utk sampai ke destinasi...masuk2 highway utara selatan tue...ayah aku pun terus laa on dier punyer autocruise dier....set pada 120km/h...muehehehehe...so rilek ajer laa...tapi dalam hati aku tuhan saja yang tahu...bercampur2 perasaan aku...takut ader...happy pun ader...tertanya2 pun ader...macam2 aa...sampai kat exit tangkak tue...berhenti laa kejap...tgk2 ader lebih 5-6 bijik lagik convoy dtg...eheheheh...mak aiihh...ramai giler...mueheheh..tak lama pastu convoy nie pun bergerak laa ke muar...

alhamdulillah sampai jugak Muar dalam kol 9.30...earlier than expected...impressive...sampai2 terus rombongan aku bertandang kat surau depan rumah dier...ehehehehe...baguss gakkz...pastu lepak2 kejap then siap2 kejap utk ke rumah pengantin and menikah...dalam kol 10.30 family aku pun bertolaklah ke rumah bini aku...pastu sesi pertukaran hantaran(yeyeyeye dapat HP baru)....ehehehehehe...luper sejenak perasaan yg tadik tue...settle sumer...lepak ler kejap...sementara menunggu tok kadi datang...tunggu punyer tunggu...tunggu punyer tunggu...tok kadi tak timbul2....jeng jeng jeng....dalam kol 11.15 tok kadi pun sampai dengan memakai pakaian ala neo matrix...mueheheh...mulaa dah...jantung aku nie berdegup laju giler...giler pun tak laju camnie..

tiba saat aku salam kadi tue...ermmm..."hasanul israf aku nikahkan dikau......." itulah ayat yg dilafazkan oleh tok kadi tue...pastu dier goncang tangan aku...terasa naik aura aku...pastu aku trus jawab "aku terima nikah......"pas dah habis lafaz tue tok kadi pun tanya kat saksi2 dier..."sah?"...pastu sorang cakap sah...dua orang cakap sah...pak itam aku ckp sah...pastu sumer sah...waaaa...aku rasa cam nak terlompat kat dinding ajer...ehehehehehe...bestnyaa...sekali ajer...ahahahahahah...terer siottt....maka dgn itu dgn rasminya aku diisytiharkan suami orang...ehehehehe....itulah saat2 yg takkan aku luperkan sampai biler2...

OK..let me tell y'all a story life after marriage nie...ehehehehe...ermmm...banyak laa jugak perubahan dalam idup nie...idup ko lebih terurus..ehehehehe..hari2 pakai kemeja beb....kalau tidak bini marah and not to forget..micheal lai pun marah jugak kalau staff dier tak pakai baju formal...ehehehehehe...ermm lagik...macam2 aa...bangun pepagi tue lepas mandi baju dah siap....tunggu nak dipakai ajer...ehehehehe...jangankan pagi...malam sumer aaa...eheheheeh...pastu dulu slalu gakkz aku skip2 bayar utang MARA tue...skang nie takleh skip2 dah...every month mesti nak tgk slip payment dier...ehehehehehe...bini aku banyak mengajar aku erti disiplin...ehehehehe...anak cikgu...aku pun anak cikgu jugak...ahahahahaha...

2 Comments:

Blogger Mama Aleeya said...

takde laa marah pun.....nak tak nak pun memang kena pakai......company attire pun...actuallay memang penat pun..banyak benda nak kena buat...tp demi suami tercinta dan rumah tangga kami...aku buat semua nya........cheeeeeewahhhh....

12:04 PM  
Blogger carrelost said...

hahahahahahaha..... patut ler smart jer skarang ni. kalau dulu datang opis pakai kain pelekat pun no hal, kan? hehehehehehe.... so... skarang ni kalau datang opis baju tak gosok tu... aku paham ler. hehehehehe.... takpe.. org dah ada rumahtangga. hehehehe...

11:07 AM  

Post a Comment

<< Home