Monday, June 27, 2005

my honeymoon(day 1)

muehehehehe..me back again...kali nie aku nak citer pulak pasal honeymoon kitorangkat pulau redang...bangun tido cam biasa....mandi...siap2..pastu truss gerak ke airport subang...seronok jugak...pasal dah lama tak naik flight kat airport subang....kitorang sampai kat airport tue dalam lebih kurang kol 7.15 pagi...pastu truss check in..pastu plakkz ayah aku ajak breakfast...so kitorang pun breakfast laa kat dalam opis ayah aku...ehehehehe...first time aku masuk ofis ayah aku...eheehehehehe...best jugakk...dier ader bilik sendiri...pastu siap ader pantry tue..kitorang makan kat pantry laaa...ehehehehe...makan ngan staf2 ayah aku...cam opis sendiri ler plakkz....ehehehehehe...lepas makan tue kitorang pun pegi ke waiting hall...not long after that..kitorang pun dipanggil ke dalam flight...then ayah aku menggunakan kuasa yg dier ader utk menjump queue yg panjang...kami truss ke barisan depan...muehehehehe..of course ler yg ader baby tue lepas dulu...but still aku rasa bangga giler...dapat berada di depan che-ye-nun-alif yg kecoh kat blakang aku..ahahahaha...sure diorang cam bengang giler...ehehehehe...suka aku laa...bapak aku boss sini!!!!!!...muahahahahahaha....pastu masuk dalam flight...then flight tue pun terbang...dalam 1jam 10 minit camtu kitorang sampai kat redang...perghh..airport dier nak kata cam pondok polis pun ader...cam kedai seafood pun ader...muehehehehe...what do u expect....redang nie kira cam kampung jugak...population dalam 200 family ajer yg tinggal kat sini....ehehehehe....sampai2 kat airport tue..kami disambut oleh staff berjaya resort tue...kami dijemput naik bas diorang and diorang antar sampai ke resort tue laa...sampai2 tetiba plakk aku sakit perut..so..aku suruh laa bini aku tolong check in kan...aku g toilet...lepas dah settle sumer..aku tgk bini aku dah settle everything...tapi takleh nak masuk bilik lagik..pasal tgh kemas...ehehehehe...so tunggulahh...sambil2 tue kitorang ushar2 line...ehehehehehe..lawa giler siottt pantai dier...ehehehehee..air dier cam biru kehijau-hijauan...perggghhh...terpegun aku sekejap....pastu masuk bilik...bukak tv pulak....tv takder siaran...ish ish ish..bosan siottt...diorang cakap ader problem ngan antenna plakkk...punya laa boring sampai kitorang tertido....dalam kol 2 bgn...g lunch kat luar...taknak laa lunch kat hotel...mahal siottt...ehehehe...kat kedai tue plakkz ader sorang brader nie siap offer package snorkling and round island skali...eheheheh..dalam rm40 ajer....lebih murah dari package yg berjaya offer kat kitorang...kitorang pun aper lagik...truss confirm aaa....ehehehehe...pastu plakkz siap amik pegi long beach lagik...so...kitorang pun balik laa bilik ngan bestnyer...ehehehee...kat bilik duduk kejap pastu trus g pantai...naik glass bottom boat...bestt siottt..dapat tgk coral,ikan and macam2 lagik dari atas boat...pastu siap berhenti lagik...bagi ikan makan roti...giler syiokkk...tgk ikan makan roti kat atas tangan...ehehehehehe...seronok giler...lepas aktiviti pun kitorang pun balik ke bilek...siap2 plakk nak pegi long beach naik boat...sampai2 jer kat kedai abg tue...abg tue cakap takleh nak pegi...sbb laut quite bergelora...soo...tak jadik laa pegi...lepas dinner kitorang decide pegi jumper chef berjaya resort tue sbb nak arrangekan candle light kita utk malam esok...friendly jugak chef tue...nama dier chef razif...ehehehehe...lepak punyer lepak...dah kol 10 lebih...so kitorang balik laa bilekk...lepas tue trussss...ehehehehe...tido aaaaaaaaa...aper lagik...penat beb....
bersambung........

0 Comments:

Post a Comment

<< Home