Thursday, February 23, 2006

demit

smalam was a very hectic day...ya allah...tuhan saja yg tahu..aku citer serba sedikit ekk setakat maner yg mampu...eheheheh...actually it all started malam sebelumnya...time tue aku keje malam ngan sutan..dalam kol 8pm camtu aku ajak si sutan nie pegi makan kat bus stand..sutan setuju..kitorang pun gerak..sampai kat keta aku..aku dok perasan kat tayar blakang sebelah kiri aku cam lembik ajer..pastu aku cakap aa kat sutan..kita pegi petronas dulu..kasi isi angin tayar keta nie...so..kitorang pun pegilaa ke petronas..sampai ajer aku trus laa pump...pastu sutan pun sound aku.."apsal machine nie cam takder bunyi plakkz"..aku pun cam kompius gakkz...pastu aku cakap kat sutan "takper aaa...kita try kat machine sebelah tue"...aku pun masuk balik dalam keta nak alihkan keta aku..aku gerak pelan2 tetiba terdgr cam bunyi angin keluar kat tayar yg lembik tue aaa...pastu tgk2 tayar aku dah flat abis dah..iishhh..ampehhz btul...pastu ngan aper lagik..kerahan tenaga aaa..tukar tayar spare...eheheheh...less than 30minutes dah siap..ahahahah...hebat gakkz kitorang kan..ehehehehe...pastu perjalanan pun diteruskan..bukan balik opis...pegi makan kat bus stand..niat asal tue mesti diteruskan...penat punyer pasal..2 gelas air aku bantai..eheheheheh...abis keje kol 10 tue kitorang pun balik...sampai kat rumah tgk2 munirah,amir(adik munirah) ngan anak aku(iskandar)...ahahaah...sori munirah sutan..aku anggap iskandar tue mcm anak aku jugak..letih punya pasal aku maleh nak pikir pasal kejadian tadik..aku mandi..pastu aku tido...zzzzzzzzzz...-intermission-..g ler beli air ker pop corn ker..mi goreng ker...

ok..citer pasal smalam plakkz..aku bgn kol 6.30am...of course wifey aku kejutkan..ehehehehe..aku kena antar dier kat station ERL..sbb dier meeting kat hotel armada..pas antar dier trus ke opis..kalau nak g tampal tayar pun maner ader kedai tayar bukak kol 7.30 pagi kan..sampai opis..layan trus citer ID4...dalam kol 10 lebih camtu aku pun kuar..nak pegi tampal tayar laa..ehehehehe...aku heading ke dengkil..aku nak pegi kat kedai tayar tue..nama kedai tayar tue MU Tayar..besar gakkz kedai dier...tapi...eheheheh...sampai sampai kat sana trus cina tue amik tayar aku yg bocor tue...belek2 dier cakap "aiyooo boss..ini tayar takleh tampung laa..itu dinding dalam sulah koyak punya"...ini sah2 kena tukar tayar...pastu aku cakap aa kat cina tue.."nak buat camner..kalau dah terpaksa tukar..tukar ajer laa.."..then aku tanya lagik kat dier.."ini kedai accept credit card tak"..jawapannya.."sini tak accept credit card laa boss"..ayam btul...kedai besar2 camnie pun tak accept credit card ker...pastu aku cakap aa.."takperlah boss...lu kasi pasang balik laa itu spare tyre..saya carik kedai lain"...cina tue pun pasang laa balik...korang tahu baper dier charge aku?...rm5...cisss...ampehhz btul tokey nie...pastu ngan rasa kecewanya..aku pun balik laa ke opis...

abis keje kol 3 aku truss shoot ke kedai member ayah aku kat subang...ehehehehehe...sampai2 sana aku mintak tokey tue check aaa balik tayar aku yg bocor tue...kot2 laa dier bleh buat kan..malangnya tak boleh gakkz...nak buat camner kan..tukar ajer laa tayar tue...tak pasal2 kena rm400...nasib baik ader credit card...so..tutup mata just bayar ajer laaa....settle tue aku pun lepak aaa kat care4 sementara menunggu bini aku abis meeting...dalam kol 6 dier sampai kat stesen komuter subang...
aku rasa cam down sangat pasal peristiwa nie..kenaperlah mesti aku yg kena...nak masuk nie dah 3 kali dah tayar keta aku pancit...1st and 2nd one manage to tampung laa..the third one tue..ish ish ish...maybe tak serasi kot...tak pun ader hikmah di sebalik peristiwa tue...benda2 camnie banyak cam menguji tahap kesabaran aku..whatever it is aku redha ngan sumer nie...lagipun tak lama lagik aku akan jadi papa...so...aku kena kuat...keje kuat..sumer2 aaa...

pasal nama anak tue..eheheheh..oklah dgn bangganya aku mengannounce...kalau yg kuar tue nnt lelaki namanya luqman faris bin hasanul israf..kalau pompuan nama dier adriena aleeya/alia/aleeyah(tak decide lagik)...ehehehhe...any thoughts friends?

dah ler..penat aku type...jgn lupa leave a comments yer lepas membacanya...chioowww...hemo hemo...

10 Comments:

Blogger Miss Moon said...

Papa papa ...Isk vote for Aleeya/ Aleaya...nanti senang isk nak sebut

1:04 PM  
Blogger Hasanul Israf bin Mohamad Ibrahim said...

ahahahahah...tq tq tq...

1:10 PM  
Blogger Hasanul Israf bin Mohamad Ibrahim said...

ok isk...papa and mama akan consider that option ekk...

1:10 PM  
Blogger Mama Aleeya said...

emm....memana pun ok..asalkan maknanya elok...Nak tunggu aksi seksi dr Isk...hahahahaha

1:16 PM  
Blogger carrelost said...

hahahaha... berat sangat kot... sebab tu slalu pancit. hehehehehe... taknak kutuk lebih nanti keta aku lak kena. hehehehehehe...

2:05 PM  
Blogger happy2gether said...

dugaan semua tu hasnol...utk menguji kesabaran kita, selalunya bak kata org jawa 'there's blessing in disguise', emm apapun ada hikmah tu disblk dugaan2 tu...aleeya tu sedap...ketinggian ke/yg tinggi maksudnya kan? tapi aritu rasanya ada 2 suku kata...A.A.

9:18 AM  
Blogger ila de cute said...

hasnol, ko kena mandi bunga kot takpun keter ko kena mandi bunga... apa apa pun mesti ada hikmah di sebaliknya, ko kan nak jadi papa tak lama lagi, tu untuk menguji kesabaran ko le kot...

aku suka nama luqman tu...best!! eh ko dah scan belum? girl ke boy? maksud aku bukan ko scan perut ko tapi anne le yg pegi scan... :)

11:19 AM  
Blogger Hasanul Israf bin Mohamad Ibrahim said...

ceh...kalau scan perut aku nampak ler cacing...eheheheh..aritu anne dah scan perut dier..doktor nampak cam pompuan ajer...tapi tak tahu lah kan...

3:27 PM  
Blogger Mama Aleeya said...

hahahaha...nampak cacing? bahaya nie. Ila nampak nye mcm girl..tp baby apa pun tak kisah..asalkan semua nya selamat, insyallah. nama yang disuggestkan tu mai adriana aleeya : nisbah yang tinggi.

5:12 PM  
Blogger happy2gether said...

sedap la nama tu, adriana aleeya...ehhe mai dah confirm kot,Syasya Arina...bley friend2 ngan Adriana Aleeya..ehehe...

12:38 AM  

Post a Comment

<< Home