Tuesday, February 28, 2006

Kalaulah itu kehendaknya...

hello..sorry laa..smalam tak sempat nak buat aper2 pun....nak tulis blog pun tak larat..kalau nak diikutkan hari nie pun cam takder mood ajer...tapi nak buat camner..i have to let go everything inside my head rite now...mesti korang kelirukan aper kebenda entah..yg tahu tue...aku ucapkan terima kasih bebanyak for the support...and tak lupa jugak pada wifey aku yg tersayang...tq..oklah..actually 2 hari yg lepas aku telah menerima satu lagi berita yg tak dijangka dari my mom...it all started dalam pukul 5 ptg hari ahad..aku terima call dari mak aku kat JB..dier suruh aku tengokkan nek busu aku kat ampang...dier tetiba pengsan..pastu aku pun cakap ok ler...entah kenapa time tue aku rasa cam nak cepat ajer...aku kalau bleh nak pegi time tue ajer..tapi wifey aku cakap rilek dulu..mandi dulu and semayang asar dulu..pastu kita pegi..aku pun cakap takperlah..aku pun mandi and then semayang asar...lepas tue aku tgk hp aku ader missed call dari mak aku..aku pun call balik...pastu aku dgr suara mak aku cam menangis..aku memula cam dapat teka..somethin is happenin..pastu mak aku cakap "nek busu dah takder"..ya allah...tetiba aku rasa cam lemah sangat...berpaut aku kat dinding kejap..then aku terduduk...aku menangis sekuat hati aku...biler aku dgr berita tue...nasib baik wifey aku ader..dier yg tenangkan aku...biler aku dah tenang aku suruh wifey aku siap...we're goin to ampang...on the way tue aku senyap ajer...i'm totally speechless..aku cam terperanjat..org2 yg aku sayang selama nie dah pegi meninggalkan aku..adik...nenek...mak long...mak ngah...pak ngah..semua tinggalkan aku tetiba ajer...nie pulak nek busu aku..ermmm...tuhan saja lah yg tahu camner aku rasa time tue...
sampai2 ajer aku terus g jumpa kak uchu aku...terus aku peluk dier...aku tanya dier how is this happened?..dier cakap nenek busu aku sblm tue dier ok ajer..siap masak..berborak makan sumer..lepas makan tue tetiba dier kata dier sakit..then dier pengsan...time tue plakkz suami kak uchu aku nie pegi KJ...kak uchu aku nie plakkz tak reti nak bawak keta..dier call ambulance...ambulance lambat sampai..suami kak uchu aku pun sampai..terus bawak masuk dalam keta trus bawak nak g hospital..sampai kat depan rumah..terserempak ngan ambulan....pastu ambulan tue berhenti kat situ jugak..terus nak transfer..masuk dalam ambulans aa..paramedic tue tgk keadaan nek busu aku..dier check pastu dier cakap nek busu aku dah takder dah...ermmm...itulah kisahnya...cam tak sangka kan...tetiba ajer..padahal nek busu aku tue sihat..walaupun dier ader history high blood pressure...tapi dier cam quite sihat laa time tue...
keesokan harinya aku bergerak dari rumah aku kat SK dalam kol 7.30..aku pegi sana sorang....tak kasi anne ikut..sbb dier tgh bawak baby kan...sampai kat ampang dalam kol 9.00am camtu kot..eheheheh..biasak aaa jalan jam kan..dalam kol 10 camtu mayat dimandikan...dalam kol 11 lebih camtu aa dibawak ke tanah perkuburan...dier tanam kat tanah perkuburan ulu ampang 1 rasanya..kat area taman kosas...dalam kol 12 lebih settle semua...alhamdulillah...
semua itu adalah kehendaknya...aku redha..aku mesti terus tabah dalam menjalani kehidupan aku..tak lama lagik aku akan menyambut kelahiran baru....mungkin ader hikmahnya di sebalik kejadian ini...semoga arwah ditempatkan di kalangan orang-orang yang soleh..amin....

*actually arwah nie ialah kakak mak aku...dier kawen ngan sepupu nenek aku...tue yg dapat pangkat nenek tue dari kitorang adik beradik...

2 Comments:

Blogger Miss Moon said...

Senul , lama mummy tunggu gambar kat TM IT tuh ..hahhaha

Hasanul ..takziah jer. Sabar ..sepatutnya kita bersyukur kerana dia pergi dengan mudah . Moga roh nya dicucuri rahmat .Betul kater nko maybe ada hikmah nya ...Allah amik 1 nyawa tapi dalam masa yg sama dia kasik 1 lagi nyawa baru ..(ur baby inside Anne's tummy)Mamang pahit utk ditelan tapi life must go on ..sesungguh nya arwah akan sentiasa berada dekat dgn nko ...walau pun zahirnya tak der tapi she will always be there in ur heart ..kay

so senul keep in touch n stay tiun ( versi apek- era ...hahahhaha)

11:08 AM  
Blogger ila de cute said...

anne nampak kurus le kat gambar yang pakai baju bunga2 tu...tak nampak perut pun...awat perut tak membesar?

10:27 AM  

Post a Comment

<< Home