Monday, April 23, 2007

Saatku terasa jiwang sangat-sangat

Mengada-ngadakah aku nie..I don't think so...mmg skang nie aku cam keseorangan di tempat keje...member aku sorang nie bleh bantai tido pulok kol 9.30 malam nehh...suasana dier pulak cam mmg suasana yg teramat terserlah kejiwangannya...ditambah pulak dgn lagu search yg aku bukak nehh..perrghhh...syahdu siottt lirik lagu nie...tajuk dier 'Andai Ku Miliki Semalam'..aku tak tahu saper yg tulis lirik dier..kak zizie tahu tak saper ekk??..aku dgr lagu nie..aku amati lagu nehh..mmg teramat menyucuk ke dalam hati sanubariku ini..perrrghhh...secara automatiknya..nie yg aku malu nak citer kat korang..aku bleh cam sebak and tanpa aku sedari air mata aku cam berlinang..adusss...kenapakah aku camnie??...mungkin disebabkan aku bayangkan yg aku ialah penulis lirik lagu ini..ataupun aku letak diri aku kat dalam lagu ini..atau aku terlebih feel...ataupun vokal amy yg nyaring dan penuh emosi membawa lagu nehh sampai aku terasa sangat2....banyak possibilities kan???..i keep rotating the same song again and again dari sejam yg lepas..sebak siottt...nak cam nangis pun ada..ya allahh..malunyaa aku....isk isk isk...teruknya aku nehh...terbawak-bawak pulok lau nehh...nie aku ader lirik dier..y'all judged by yourself ok??...kalau nak file dier...bleh aa personally mintak kat aku...aku ngan berbesar hati akan bagi korang lagu nehh...isk isk isk...uwwwaaaaaaaaaaa...



Andai Ku Miliki Semalam
Artist:Search
Album:Gema Di timur Jauh
Lirik:Loloq
Lagu:M. Nasir

Andai kumiliki semalam
Dan bisa aku ubah menjadi esok
Takkan kuubah apapun
Kerna aku tahu engkau tetap indah
Tanpa sempadan masa
Aku bahagia seadanya

Tangis ini tanda kasihku
Bukan mengeluh luka yang semalam
Kerna engkau mengasihiku
Tiada sendu lagi di duniaku ini

Aku tak dapat bayangkan
Sengsara yang harus kutanggung
Jika kau pilih perpisahan
Tanpa punca yang meyakinkan
Aku akan tersasar mencari cintamu

Andai terhentinya masa
Dan gunung jatuh ke laut
Kau tetap kucinta
Kasih sayangku adalah kekuatan

Untuk menempuh segala
Dugaan yang tak terbayangkan
Oleh insan yang lemah seperti kita
Sekalipun kumiliki esok
Takkan kumenolak ketentuan...

Labels:

5 Comments:

Blogger ~aNNa~ said...

kekadang ada lagu yg bisa buat perasaan kita tersentuh...tapi beb, aku x nah le sampai berlinang air mata. cuma jiwa kacau le

7:31 AM  
Blogger Hasanul Israf bin Mohamad Ibrahim said...

btol tue..tapi aku tatau kenaper lagu nie buat aku sampai ke tahap camtu...

10:36 AM  
Blogger Mama Aleeya said...

hmm..why?why? and why? sungguh tersentuh baca lirik dier...

10:23 PM  
Blogger ...$weE+ 666... said...

tak sangka senul pun jiratz ek? jiratz tu jiwang karatz... hehehe... kak zie mmg sahih la rock chick yg emotional abis... anyway, lagu ni ciptaan m. nasir dan lirik oleh loloq. harap maklum ye dik. hehehe... glamer nama akakkk slalu kena sebut nama dlm blog senul ni... hehehe...

this is consider one of my faveret song, lyrically. loloq tu knowledge dia dasat sey! pernah kak zie gi lepak umah dia, tv tarakkkkkk... tapi rak buku tinggi melangit, siap kena pakai tangga bergerak tu nak amek buku. kalah library tau tak? *salute*

sbenarnya bidang penulisan ni mmg 'gian' tau tak? skali dah main dgn bahasa, sampai bebila pun ketagihan. hehehe... lebih dasat dari marijuana tau... ;p

lagu yg mempunyai lirik yg 'deep' mmg perghhhhhhh!~ need i say more? kak zie pun nangis gak dgr lagu ni...

10:56 PM  
Blogger Hasanul Israf bin Mohamad Ibrahim said...

btol laaa cakap kak zizie...kira lyrik loloq nie cam lirik 'masterpiece' jugak laa kan...mmg menyentuh sungguh lirik dier nehhh...

11:36 PM  

Post a Comment

<< Home