Friday, March 16, 2007

kenaper aku takleh tido???

Banyak benda kot nak kena pk...camner nak jadik kaya??..kenapa aku keje camnie???...kenapa dulu aku tak blaja rerajin???...mungkin sbb tue kot..ataupun..aku rindu kat family aku...rasa bersalah tue ader gakkz..slalu tinggalkan diorang bersendirian...aku harap aleeya paham...papa have to work hard..to support this family..aku kena multi-tasking...kalau nak mengharap pada satu punca ajer susah jugak kan...minatku pada fotografi nie bukanlah sekadar hobi sahaja...aku sriyes ngan benda2 alah nie...aku sanggup jadik cam pengemis semata-mata nak dapatkan ilmu...tak doesn;t mean i'm really desperate...tapi itu cara aku blaja...takkan nak ego kan..camner org nak turunkan ilmu kat kita kalau kita nie ego...takperlahh..itu semua dugaan yg terpaksa aku hadapi dalam idup nie...
aleeya pun semakin hari semakin besar...makin hari makin comel...aku rindu kat dier..ehemm..mama dier skali aa...kekadang tue buat aku tak keruan kat opis nie biler teringatkan diorang...tapi nak buat camner kan..kalau aku tak keje camner diorang nak makan...itulah dier liku-liku hidup yg terpaksa aku hadapi sebagai seorang suami,anak dan bapa..bergantung pada diri kita sendiri ajer..either to make or break...cam omputih cakap...get rich..or die tryin'..itu kata-kata yg aku pegang...itu kata mat saleh plakkz..kata agama kita...balance..dunia dan akhirat mesti balance..dier takleh salah satu mengatasi antara satu sama lain...ributttt nanti...

What do i want aleeya to be...
kalau ikutkan hati..aku nak anak aku jadik ahli gymnastik..tak pun seorang penari ballet...a photojournalist...ataupun..seorang cikgu...ustazah..tapi itu takper...aku takkan paksa dier suruh jadik aper yg aku nak..aku just nak dier jadi seorang anak yg soleh...hormat kat org2 tua..dan rajin...tue ajer yg aku expect....org tetua cakap..kalau pelajaran tue tinggi melangit pun...takder adab...serupa ajer..kita takkan ke mana-mana pun...btol tak???...aku harap aleeya takkan jadik camtu...aku taknak letak harapan yg tinggi kat dier...nnt dier akan rasa tertekan..susah plakkkz nnt...saper taknak tgk anak dier berjaya kan....

ermmm..adakah aku mengarut time2 kol 3 pagi nie...oklah..tue ajer aper yg tersirat dalam hatiku pada saat nie...aku nak paksa gak mata aku nie tido...kalau tak esok aku jadik cam panda plakkz...g'nite fwens...

3 Comments:

Blogger Mama Aleeya said...

hai yaa papa....dier pulak tak leh tido....smlm mama yang tak leh nak tido...takpelaa pa...adriana will understand napa jarang jumpa papa dier...yang penting..dier kenal papa dier sapa...jgn ler terlalu memikirkan semua2 tu...janji kita rasa puas dgn apa yang kita buat selama nie kay.....we will always love u papa...

9:46 AM  
Blogger happy2gether said...

lama dah ko tak update ek? sama jek ngan zaimi...ehhe tp dia dah obses ngan figures nak wat camnekan?itupun utk buat tambah income, aku sbg bini kira support la kesukaan dia tu, cam aku ni suka pi gathering baby ni n update FP tak generate income tp aku suker...ehheh...aku pun merepek ni...ehhe...takpe Hasnol, teruskan usaha, Chai Yok!!!

1:22 AM  
Blogger ...$weE+ 666... said...

kak zie pun dah consider certified imsoniac, senul oiii... tapi kak zie takleh tido bukan sbb fikir memacam. kak zie terpaksa melayan fenriz yg tak suka tido tu... kul 2-3 pagi kejut mama dia ajak main, bleh? ;p

babah fenriz pun slalu takde masa untuk fenriz. mama la terpaksa berkorban jiwa raga utk fenriz. tapi mama suka sbb dimana saja ada fenriz, disitulah syurga buat mama... kengkadang je la, mintak babah faham yg mama takleh handle sorang. sbb kak zie pun keje... bukan suri rumahtangga sepenuh masa gitu...

kak zie tak pernah fikir apa yg kak zie nak fenriz jadi bila dia besar nanti... kak zie tanak dia jadi mcm kak zie. byk tau kak zie berkorban perasaan sbb terlalu sayangkan mak. dia mintak jadik secretary, ikutkan je la... whilst my passion is not really there... u know me kan senul, how can a 'rock chick' like me ended up jadik secretary? sangatlah tidak sesuai... tapi kasih sayang itu mengatasi segalanya... dan kasih sayang kak zie yg terlalu dalam buat fenriz memutuskan kak zie utk tidak memikirkannya. he can be anything that he want to be... i wont even say a word, but honestly i will support him until the last of my breath... cuma, kak zie slalu doa biarlah fenriz jadi 'manusia' dan bukan 'sampah masyarakat'... smoga saja...

mama terlalu mencintai fenriz, itu sebabnya mama tidak pernah selesai mendoakan mu sayang...

12:07 AM  

Post a Comment

<< Home